Saturday, February 9, 2008

Kampungku......part 1

Assalamualaikum semua...
Di kala semua rakyat Malaysia atau dunia sedang meraikan Tahun Baru Cina, aku pula macam cuti-cuti Malaysia. Almaklumlah, cuti 4 hari yang mcm susah je aku nk dapat semenjak aku mula keje November lepas, apalagi...cuti sokmo lah hamba nie...hik3...



Cantik tak gambar pemandangan dari dalam rumah kampung nenekku di Sabak Bernam ni?Cantik sgt kan!Rasa damai je....huhu...D50 tak lekang dari tangan aku sepanjang 4 hari di kampung...Niatnya, cuti tahun baru cina aku menghadiri majlis perkahwinan kakak saudara Hakka di Penang, tetapi tiada rezeki nmpknya. Kiriman salam tahniah buat Kak Lis sudah aku titipkan bersamanya...tidak mengapalah..mungkin lain kali.Jom kita tgk lagi..apa D50 ku dh rakam di persekitaran desa...



Aku rasa pemandangan camni, mmg susah nak dapat kita tgk kat ibukota KL kan?ishk...yg nmpk dlm gambar tu adalah kehijauan pokok dan kebiruan langit je...Korang tak dengar deruan angin yang bertiup tuuuuhh....Fuh, kalau dapat tido kat luar bwh rumah, konfem lena....syok beb petang2 amik angin...Tapi, tengahari jgn cuba2...terbakar kulit satu badan baru tahu...;-)



Ha...kamu jgn tak caye..betul, ini salah satu pemandangan yang boleh kamu semua nmpk dari dalam rumah desa nenekku tau...Hehe..percaya atau tidak, di bawah atap yg terngaga inilah tempat kami sekeluarga bile berkumpul untuk makan dan memasak. Tidak pernah ada masalah pun selama ini...lagi rasa sejuk, dingin angin yang bertiup adalah...syok, klasik tau...rumah desa kamu semua ada ker??hik3....

Ikuti sambungan Kampungku....part 2

No comments: