Tuesday, July 14, 2009

Hari Kedua...

Wah, dengan semangat yang berkobar-kobar Abby menulis tajuk entri kali ini!

Apa kau fikir, ada orang mahu baca hari ketiga, hari keempat, hari kelima, hari ke'bla-bla kau di tempat kerja baharu? Hehe...


Hari kedua sudahpun berakhir jam 6.30pm. Ha ah, lajak 1 jam dari time biasa untuk THUMBS UP (balik)!. Oh tadi, berkesempatan borak & diskusi & nasihat & belajar dengan BOSS Abby, Mr Shukri.

Setakat hari kedua, semuanya nampak OK, tenang dan masih ada ruang untuk bernafas, bekerja sambil rehat mata (sesekali shj), berborak ala kadar. Aktiviti utama Abby hari ini lebih banyak mendengar dan melihat.

Fuh, penat tu 9 jam bekerja mendengar & melihat sahaja. Bergerak dan aktif deria-deria Abby hari ini!


Tugas Abby hari ini lebih tertumpu pada Bulletin & Berita SSSB.

1 perkara yg sangat3 baru buat Abby di tempat keje baharu ini adalah sebab banyak benor term-term (istilah) BARU yg sangat2 lah tidak biasa Abby dgr. Semua itu adalah nama2 singkatan yg digunakan sebagai komunikasi utama dalam pejabat.

Kaget giler bila org bila berciter semua guna short form. Bayangkan SGS, SDS, CIT, LSA, AG, AUG etc..etc. Deskripsi tak cukup dasyhat lg, kamu dan kamu kena dengar sendiri..huhu


Tadi, breakfast & lunch hanya di cafe ofis sahaja yg letaknya di tingkat 3. Pergh, memang bersenam Abby dibuatnya bila setiap kali mahu pergi makan.

Sihatnya!free excercises tanpa memerlukan sebarang pengeluaran duit. Yeay. Tapi kalau naik shuttle dan lunch di luar, FREE juga! hahaha...

Oh ya, hari kedua Abby bawa laptop. FYI, Internet connection di kantor Abby mmg restricted benor!Aiseh, keterbatasan betul Abby selama 9 jam di ofis. Katanya company security, maka aspek2 godam or hack ni mmg dijaga rapi!Pendek kata, SECURITY FIRST!

Kalau tidak ada anjing-anjing terlatih yg boleh gigit3 si pembuat keje tak senonoh di dalam operasi company.

Dalam duk bekerja, sesekali dengar juga bunyi salakan anjing. Itu sudah normal, anjing tgh roll call kut. Hehe....

Pasti, pasti sudah ramai yg pandai meneka apa jenis la kantor Abby ini. Anda bijak! Yeay!

1 comment:

Aishah Hamzah said...

anak2 hayam yg len kan busy....
aku jer yg kureng busy sket....
wakakakak
ko roger dolu anak2 hayam yg len...
then ko roger mak hayam nie....