Saturday, July 11, 2009

Dunia baru...

Dunia baru, bukan tajuk drama eh...Tapi tajuk entry kali ini. Hehe

Yup, Abby lagi menghitung hari sekarang mahu memulakan hidup, dunia pekerjaan yang baru.

Sudah dicanangkan di Wordpress begitu juga Facebook, maka sudah tidak penting dinyatakan berulang kali di sana.

Camne rupa Abbythejournalist ini yang baru? Haruslah! Mood baru, motif dan semangat baru. Semua pun harus berganti baru!


Okay, pekerjaan baru tidak lagi mengambil tempat di organisasi Media. Alhamdulilah. Kali ini ia lebih menjurus kepada minat dan keinginan Abby selama ini.

Masih tidak lari dari skop kerja kewartawanan, pengalaman 2 tahun di Bernama sedikit sebanyak akan juga diaplikasi di sana nnti.

Cuma kerja baru ini melibatkan 2 or 3 areas of job field. Maka nya, Abby tidak hanya tertakluk kepada sesuatu tugasan itu sahaja, tetapi akan lebih multi-tasking selepas ini. Tidak mengapa, bila lagi hendak merasa cabaran kerja sebegini.

Nah, gaya bercakap seperti kerja dahulu tidak punya cabaran sahaja. Fuh, mencabar cuma 'jodoh' di sana tidak lama. Apakan daya...


Isnin hadapan, Abby bakal report duty. Berdebar, cemas dan gelisah pun ada. Serba kalut dibuatnya. Merenung banyak kali koleksi pakaian kerja yg ada, entah cukup atau tidak untuk disarungkan ke tempat kerja.

Argh, alasan la tu Abby mahu membeli-belah. Hehe...

Tak apa, kalau tidak dpt sekarang, esok lusa pasti ada!Tu kan dah jadi tagline hidup kamu, Abby. Hanya perlu bersabar sedikit dahulu.


Cantek gambar Sanggul Lintang pada entri di bawah ini? Teringin betul hendak digayakan masa hari bahagia. Eh tetiba....fokus pada 1 dulu, Abby!haha


Kala ini, sepatutnya Abby lagi sedang fokus membuat kerja-kerja tugasan Uni. Tetapi nampaknya tidak berjaya. Blogging juga jadi pilihan. Tidak mengapa, berbaloi rasanya memandangkan esok lusa, bila sudah bergelar Communication Executive entah punya masa atau tidak untuk mengupdate.

Telinga kamu tidak silap dengar sebenarnya. Yup, mmg ada lagu yang berkumandang. Best bukan? * Kepada mereka yg suka shj...

Lagu-lagu nyanyian SNSD, a group from Korea ni asyik sahaja didengar. Macam Feminin dulu-dulu. Bezanya, jumlah ahli ada 9 orang. Fuhh, mcm Rabbani atau 4U2C ya? hahaha...



Ha, sudah percaya? Sebegini ramai, semuanya punya suara dan wajah yg comel. Mula mengenali mereka selepas tonton KBS World petang Rabu. Ada satu rancangan TV( ala2 mcm Pop Kuiz kalau di Malaysia ni) yang berbentuk pertandingan. SS501 juga ada!Best kelakar giler. Kalau mahu layan, cubalah lihat di sini.

Gaya cerita mcm Abby faham benor bahasa Korea. Sudah tentu, ada subtittle maka tidak menjadi masalah. Tapi kalau tiada pun, akan Abby layan kerana yg ada di KBS World pasti yg comel2 belaka. Haha...~ Angau!

Alamatnya lepas ni, kena layan lagu sahajalah. Hendak dilayan Korean Movies, tidak dapet la jawabnya. Perlu cuti panjang barangkali untuk menonton.

Takpe, tidak rugi kalau tidak dpt tonton. Paling tidak, beli sahaja berbox2 DVD di Speedy nnti. Hehehe...

Okay, mahu bersambung menyiapkan tugasan. Arghh sudah jam 4pm, ngantuk pula.

*Sudah mula rindukan workstation di Bernama.

3 comments:

Aishah Hamzah said...

ko nie cube2 la bitaw ape name tmpt keje ko?
ape skop keje ko?aku x brape phm la ape yg ko tulis nieh....hehe

mi siput said...

cantikla rumah baru. nnt ajo ek cemana nk buat?

Abby said...

ecah: aku keje kt Safeguards Securicor, PJ as Comm Exe. Jelas ;)
hari pertama was awesome!

kak WW: hehe..simple yet best kan?kita pun suka 'rumah' kali ini. Nak maintain~