Thursday, May 28, 2009

Kenduri, kenduri...

Kalau dah nama akan ada kenduri, sibuk a.k.a busy terlampau betul.

Ambil 2 hari OFF day sekalipun, belum tentu selesai banyak perkara. Berkejar ke sana, ke mari. Alhamdulilah sibuk macam mana sekalipun, Abby cuba juga bahagi-bahagikan masa sebaik-baiknya. Almaklum, banyak perkara yg Abby kena consider buat masa ini....

1. Komitmen kerja - seperti kebiasaannya

2. Komitmen belajar - sem baru akan bermula, dengan 3 subjek sebelum mula tangguh pengajian semester hadapan

3. Kerja-kerja freelance - bekerja dari rumah sahaja. Walaupun dari rumah, tetapi menuntut komitmen masa yg sangat2 tinggi.

4. Persiapan perkahwinan - fuh, tak yah ckp!Banyak tak settle lg~~

Begitulah ceritanya...Macam cuti yg baru sudah, Abby & mr fiancee ( selain sibuk mengemas rumah bawuu mr fiancee) bersama Mama ke Klang.

Apa buat? Huhu...Survey!!~~



Apa buat daa? Tengok menu ke? Pening dah..Banyak pilihan sgt sampai tak tahu nk pilih? Tengok je ke...


Aish...Sebab bnyk sgt pilihan, kami basahkan tekak. Rasa sikit-sikit...hehe..sedapp~~

Apa menda ni ek? haha.. Ini namanya kami pergi survey barangan utk diisi di dalam goodies semasa kenduri nnti. Sampai ke Klang tu, aishh...cari jgn tak cari, sedap punya psl.

Dalam gambar tu, ada kuih marble (pecah 8, sedappss gilersss), ada juga kuih bahulu, bahulu gulung, cupcakes siap dengan kotak dan dipaketkan sekali.

Perniagaan Restu Rezki Enterprise ini berpangkalan di rumah sahaja. Rumah dijadikan medan utk bertemu pelanggan. Okey juga, cuma pada awalnya kami takut silap rumah shj.


Harga pun sgt2 berpatutan. Sudahlah sedap, siap paket..Ermm, apa pun ini survey baru!. Banyak lagi rasanya hendak diisi dalam goodies tu nnti. Oppss, sudah tidak menjadi rahsia. haha...
Jangan perasan, mungkin apa yg korang lihat di sini apa korang dapat pula nnti lain. Jangan salahkan Abby pula hehehehe...
Habis urusan di Klang (setelah runding dan bertanya bagai segala), aku bawa kereta pecut laju ke Segambut. Ada perabot utk rumah bawuu mr fiancee yg hendak diangkut menggunakan lori.

Terima kasih mama sbb bagi barang2 asas ini pada kami. Huhu seronot la mr fiancee memasak, makan dan tido lepas ni. Semua2 sudah ada...

Dalam duk mengemas, alih2 mama tunjuk gmbr lama. Wah, sudah tidak segan silu dgn bakal menantu. Cerita 40 tahun sudah tentang arwah atuk dan nenek pun mr fiancee sudah tahu. Hebat!Seronot!hehe..Gambar-gambar lama arwah masih mama simpan elok. Buktinya...


Gambar keluarga besar sebelah mama - mama & abang, adik-adik lelakinya


Aik, happy benor? Kiri, mr fiancee senyum hepi, kanan gambar lama arwah atuk Tok Mat dan nenek Timah masa muda remaja.

Abaikan tangan itu. Hehe..Lately, miss sexy Dopod shj jadi cameraku. Senang, ringan dibawa. Janji ada menda mahu dikongsi di sini.

Seharian yg capek kami dibuatnya. Tetapi puas sebab satu-satu urusan dapat diselesaikan dengan OK. Menyusul banyak lagi woi....Huhu...Chaiyook~~!

2 comments:

Aishah Hamzah said...

nokkkk....nak suwuh mak tolong ko pape, call je la...almaklumla,mak nie kan suri rumah tangge....wakakaka

maSamManis said...

sweetnya mereka